Rubriky
Moto

Prvé auto na svete a auto budúcnosti

Prvé auto na svete a auto budúcnosti

          Ako sme si už všimli autá sú na celom svete veľmi obľúbené. Už v minulosti sa prvé auto vyrobilo na území dnešného Nemecka a to v roku 1886. V januári 1886 si ho Carl Benz nechal aj patentovať. Síce je pravda že prvé auto na paru vzniklo už v roku 1880, ale za prvý automobil sa považuje ten na s benzínovým pohonom.   

Síce v dnešnej dobe vyzerajú auta inak a majú hlavne štyri kolesá. Ale vozidlo s benzínovým motorom značky Benz malo tri kolesá a konštrukciu s dreva a kov. Vyvýšenú sedačku s čalúnením  na sedacej časti a operadlách a dve páky na dosah vystretých rúk. S týmito pákami vodič ovládal smer vozidla a jeho rýchlosť mal výkon len 0,75 konskej sily (0.55W)  

traffic-2384143_640

O dva roky neskôr so svojimi dvoma synmi prešiel na tom aute 180 kilometrov, čím aj dokázal, že budúcnosť bude patriť automobilom. 

Samozrejme autá sa s odstupom času zdokonaľovali a pridávali sa do nich rôzne prvky. Napríklad sa začali vyrábať Diesel motory, ďalej sa pridávali telefóny, rádia na USB, GPS a podobné zaujímavosti. Ale teraz prejdeme na autá budúcnosti.  

V týchto autách už bude možné mať displej na čelnom skle, wau, neuveriteľné však ? Ale je to tak je to realita v dnešnej dobe už je to možné. Palubné dosky budú schopné zobraziť detail auta alebo jeho okolia. Budú schopné rozlíšiť či sa autá k nemu približujú príliš rýchlo alebo či sa musíte preradiť do iné pruhu. 

A to nie je všetko dokonca auta budú môcť medzi sebou komunikovať. Takto by sa vedelo predísť mnohým nehodám. A skutočnosť je už taká že tento spôsob už testuje Ford. Takýto spôsob komunikácie medzi autami sa volá V2V (vehicle-to-vehicle) 

aston-martin-2118857_640

Tretí spôsob je personalizovanie auta. To v podstate znamená že sa do auta zabudujú také parametre aby sa vedel rozlíšiť odtlačok prsta, tvarová biometria, čiže kamera na digitálnu identifikáciu a auto bude len vaše . 

A ako posledné a to najdôležitejšie pre všetkých je úsporné auto. To znamená že dvere, kapota a strecha áut sa vyrábajú z takého materiálu, ktoré dokážu akumulovať energiu. Tento akumulačný materiál je lepší aj ako batéria, čiže auta s baterkami. A to z dôvodu lebo tento akumulačný materiál vie rýchlejšie akumulovať energiu a nabiť sa rýchlejšie ako dnešné autobatérie. A tento spôsob solárnych áut preskúmava hlavne Toyota.